لوتوس پرپ (آر‌سی پرپ)

شستشوی کانال‌های دندان یکی از مهم ترین مراحل درمان ریشه است. لوتوس پرپ با فرمولاسیون منحصر به فرد خود علاوه بر تجزیه و حل شیمیایی بافت‌های باقی مانده در پالپ دندان و ضد‌عفونی کردن کانال با ایجاد لغزندگی در کانال باعث سهولت در استفاده وسایل ریشه درمانی شده و از شکستن ناگهانی و ناخواسته وسایل روت کانال در پالپ دندان جلوگیری میکند. همچنین لوتوس پرپ در حذف و از بین بردن لایه اسمیر نقش بسزایی دارد. از مواد تشکیل دهنده لوتوس پرپ میتوان به اتیلن دی آمین تترا استیک اسید (EDTA) اشاره کرد که نقش بسیار اساسی در از بین بردن بافت‌های کلسیفه موجود در کانالهایی که کلسیفیکاسیون بالایی دارند ایفا میکند. همچنین هیپوکلریت‌سدیم موجود در لوتوس پرپ شستشو دهنده قوی محسوب میشود و توانایی بالایی در حل کردن بافت و مواد آلی و همچنین نقش مهمی در  ضد‌عفونی کردن کانالها ایفا میکند. پراکسید اوره موجود در لوتوس پرپ در آب حل نمی‌شود و با ترکیب با هیپوکلریت‌سدیم باعث تولید حباب و معلق شدن دبری‌ها میشود.

مزایای اصلی لوتوس پرپ شامل:

  • لوتوس پرپ، در ترکیب با محلول سدیم هیپوکلریت، در برداشتن بافت پالپ زنده یا نکروتیک بسیار کارآمد عمل می کند.
  • در زمان ترکیب شدن با محلول هیپوکلریت، قادر به آزادسازی حباب های اکسیژن می باشد که تسهیل کننده در خارج کردن بافت پالپ و دبری های ایجاد شده حین درمان روت کانال می باشد.
  • این محصول در تمیز کردن کانال دندانی و توبولهای عاج دندان مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه این امر افزایش نفوذ پذیری ترکیبات دارویی بکارگرفته شده در داخل سیستم روت کانال می باشد.
  • این ترکیب با حلالیت بالا در فاز آبی امکان شستشو سریع و خروج کامل دبری‌ها از کانال را فراهم می کند.

محصولات لوتوس پرپ در دو نوع بسته بندی روانه بازار می‌شوند:

  • جعبه دوسرنگ 5 میلی لیتری (LRC-02)
  • قوطی دوسرنگ 5 میلی لیتری (LRC-03)
لوتوس پرپ (آر‌سی پرپ)
3100000 ریال

مطالب مرتبط

فهرست